رکارکردهای زبانی ودر مدرسه تاملی بر ارزشهای ایستا و پویا در اثر امانوئل هوکار

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسنده

چکیده

تاملی بر ارزشهای ایستا و پویا در اثر امانوئل هوکار :« در مدرسه » کارکردهای زبانی وفتزر، گلناستادیار دانشگاه ایالتی نیومکزیکو، آمریکاgwfetzer@nmsu.edu1391/11/ تاریخ پذیرش: 25 1391 /9/ تاریخ دریافت: 25هدف این مقاله بررسی کارکردهای زبانی مشتمل بر ارزشهای ایستا و پویا میباشد. مبنای کار ما، نوشتههای امانوئل1997 ، شقایقهای وحشی: دستور « 2010 ، گاهشمار سفر به ریکیاویک « شمارش معکوس مخروبهها » هوکار (بویژه کتابهای2011 ) با تکیه بر مطالعات دومینیک منگنو در باره زبان و دستور ( 1999 ) میباشد. در واقع، در این تحقیق به این « زبان تانژرنظیر درون/بیرون، قبل/بعد، نزدیک/دور، نه تنها بیانگر » موضوع خواهیم پرداخت که چگونه برخی از مولفههای زمان و مکانهم مورد استفاده قرار میگیرند « زمان و مکان بلکه علائمی هستند که برای ابراز فراوانی، جهت، کندی، سرعت، رفتار، تنفس(هوکار: 2010 ). ارزیابی نقش و اهمیت این کارکردهای زبانی قبل از هر چیز مستلزم بررسی درزمانی است. پس از این مرحله،موارد تشخیص ذهنی در گفتهپردازی را بررسی خواهیم کرد و به سهم ارجاعات درون و برون گفتمانی پیخواهیم برد. براساس این تحقیق، میتوان ارزیابی گستردهای از اتصال دهندههای شبکههای کارکرد زبانی ارائه کرد.واژگان کلیدی: ادبیات فرانسه، شعر، زبان، روابط دستوری، امانوئل هوکار.

کلیدواژه‌ها