چکیده آنچه نوع ادبی فانتاستیک را از دیگر انواع ادبی متمایز می سازد، ابهام در نتیجه گیری و دوگانگی برداشت بین یک علت طبیعی و یک علت ماوراءطبیعی در یک اثر می باشد که باعث نوعی وهم در ذهن خواننده می شود. در یک داستان فانتاستیک انتقال جنبه وهم انگیز اثر، پیش از آنکه به محتوای داستان مرتبط باشد، به چگونگی روایت آن بستگی دارد. بر همین اساس، چارچوب ساختاری داستان، جایگاه راوی، زاویه دید و سبک نوشتار نقش اساسی را در میزان و چگونگی انتقال اثر فانتاستیک ایفا می کنند و صد البته مضمون انتخابی هم به کمک این مهم خواهد آمد. در این مقاله تطبیقی، پژوهشگران سعی نموده اند تا با مقابله ی دو داستان کوتاه زهره جزیره اثر پروسپر مِریمِه نویسنده قرن نوزده فرانسه و معصوم اول اثر هوشنگ گلشیری نویسنده معاصر ایران، به بررسی شباهتهای این دو داستان از بعد ساختاری، سبکی و مضمونی بپردازند. این مقایسه این امکان را فراهم می آورد تا مولفه های روایی که این دو داستان از دو ادبیات و عصر مختلف را بهم نزدیک نموده و در یک ژانر ادبی قرار میدهند بررسی شود.
شاهوردیان, ناهید, & عباسی, محمدابراهیم. (1392). ساختار روایی فانتاستیک در زهره جزیره اثر مریمه و معصوم اول اثر گلشیری. revue des études de la langue française, 5(2), 1-14. doi: 10.22108/relf.2634.20328
MLA
ناهید شاهوردیان; محمدابراهیم عباسی. "ساختار روایی فانتاستیک در زهره جزیره اثر مریمه و معصوم اول اثر گلشیری", revue des études de la langue française, 5, 2, 1392, 1-14. doi: 10.22108/relf.2634.20328
HARVARD
شاهوردیان, ناهید, عباسی, محمدابراهیم. (1392). 'ساختار روایی فانتاستیک در زهره جزیره اثر مریمه و معصوم اول اثر گلشیری', revue des études de la langue française, 5(2), pp. 1-14. doi: 10.22108/relf.2634.20328
VANCOUVER
شاهوردیان, ناهید, عباسی, محمدابراهیم. ساختار روایی فانتاستیک در زهره جزیره اثر مریمه و معصوم اول اثر گلشیری. revue des études de la langue française, 1392; 5(2): 1-14. doi: 10.22108/relf.2634.20328