خلاصهسازی متن در کلاسهای رشتههای مهندسی و تخصصی دانشگاهها و موسسات صاحب نام و همچین در آزمونهای بزرگ استخدامی و دولتی به خصوص در آی. ان. پی-اچ. بی یاموسوکرو جایگاه مهم و خاصی دارد. اما متاسفانه فرایند خلاصهسازی متن برای دانشجویا اغلب مشکلآفرین است. از میان مشکلات و نواقصی که وجود دارد، فرایند تفسیر عبارت برای دانشجویان و مدرسان دغدغهای بسیار جدی و حقیقی است. موضوع اصلی پژوهش حاضر بررسی فرایندهای زبانشناختی است که قادرند متن را به سمت و سوی نوعی تفسیر عبارتی مطلوب رهنمون سازند. در پایان یک آزمون گرفته شده از دانشجویان، مشخص گردید که حداقل پنج متغیر از نمونههای ممکن تفسیر عبارت وجود دارد. این نتایج میتواند در جهت بهبود روششناسی آموزش خلاصهسازی از متون به کار گرفته شود. اگرچه این موارد به هیچ روی نمیتوانند کلیت روشهای متفاوت بازگویی یک متن را که در عمل وجود دارد، در بر بگیرند.
ماندا, جوا جانسون. (1392). بررسی چند فرایند تفسیری در خلاصهسازی متون: مورد مطالعه دانشجویان موسسه ملی پلیتکنیک فلیکس هوفوئه بوانی در یاموسوکرو. revue des études de la langue française, 5(2), 51-62. doi: 10.22108/relf.2634.20332
MLA
جوا جانسون ماندا. "بررسی چند فرایند تفسیری در خلاصهسازی متون: مورد مطالعه دانشجویان موسسه ملی پلیتکنیک فلیکس هوفوئه بوانی در یاموسوکرو", revue des études de la langue française, 5, 2, 1392, 51-62. doi: 10.22108/relf.2634.20332
HARVARD
ماندا, جوا جانسون. (1392). 'بررسی چند فرایند تفسیری در خلاصهسازی متون: مورد مطالعه دانشجویان موسسه ملی پلیتکنیک فلیکس هوفوئه بوانی در یاموسوکرو', revue des études de la langue française, 5(2), pp. 51-62. doi: 10.22108/relf.2634.20332
VANCOUVER
ماندا, جوا جانسون. بررسی چند فرایند تفسیری در خلاصهسازی متون: مورد مطالعه دانشجویان موسسه ملی پلیتکنیک فلیکس هوفوئه بوانی در یاموسوکرو. revue des études de la langue française, 1392; 5(2): 51-62. doi: 10.22108/relf.2634.20332