در فرایند آموزش زبان فرانسه، یکی از اساسی ترین مهارت هایی که می باید فراگرفته شود، مهارت خواندن است. توسعه و گسترش استراتژی های خواندن و فراگیری برقراری ارتباط نوشتاری از اهداف این مهم می باشد. آموزش مهارت خواندن در ایران در بیشتر مواقع به گونه ای است که در خدمت دیگر مهارت ها به کار گرفته می شود. بنابراین، زبان آموزان چنین مهارتی را به درستی فرا نمیگیرند. در این مقاله به ترسیم استراتژی های اثربخش در ارتقا مهارت خواندن زبان فرانسه به عنوان زبان خارجی میپردازیم. کسب مهارت خواندن از سوی زبان آموزان موجب استقلال آنها در دریافت مفاهیم متن می شود.
شعیری, حمیدرضا, فروغی, حسن, اسدنژاد, اعظم, & لطافتی, رویا. (1392). آموزش صریح استراتژیهای خواندن در کلاس زبان فرانسه به عنوان زبان خارجی در ایران. revue des études de la langue française, 6(1), 16-1. doi: 10.22108/relf.2635.20335
MLA
حمیدرضا شعیری; حسن فروغی; اعظم اسدنژاد; رویا لطافتی. "آموزش صریح استراتژیهای خواندن در کلاس زبان فرانسه به عنوان زبان خارجی در ایران". revue des études de la langue française, 6, 1, 1392, 16-1. doi: 10.22108/relf.2635.20335
HARVARD
شعیری, حمیدرضا, فروغی, حسن, اسدنژاد, اعظم, لطافتی, رویا. (1392). 'آموزش صریح استراتژیهای خواندن در کلاس زبان فرانسه به عنوان زبان خارجی در ایران', revue des études de la langue française, 6(1), pp. 16-1. doi: 10.22108/relf.2635.20335
VANCOUVER
شعیری, حمیدرضا, فروغی, حسن, اسدنژاد, اعظم, لطافتی, رویا. آموزش صریح استراتژیهای خواندن در کلاس زبان فرانسه به عنوان زبان خارجی در ایران. revue des études de la langue française, 1392; 6(1): 16-1. doi: 10.22108/relf.2635.20335