آموزش دستورو رشد آگاهی فراشناختی بوسیله فناوری های آموزشی نزد دانشجویان تربیت معلم در مصر

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسنده

چکیده

در این پژوهش به بررسی تاثیر فناوری‌های جدید اطلاع رسانی و ارتباطی در آموزش بر بهبود توانش‌های دستوری و آگاهی فراشناختی در دستور نزد معلمان آینده زبان فرانسه در دانشکده تعلیم و تربیت دانشگاه تانتا، پرداخته می‌شود. به نظر می‌رسد که استفاده از فناوری‌های اطلاع رسانی و ارتباطی در آموزش نه تنها عملکرد دستوری زبان‌آموزان بلکه آگاهی فراشناختی آنها را نیز می-تواند بهبود بخشد. آگاهی فراشناختی تاثیر زیادی بر فراگیری زبان فرانسه دارد. تحقیقات زیادی مانند عبدالغنی (2009 و 2010) نشان دادند که زمانیکه فراگیران به عملکردهایشان آگاه باشند چگونه مرتکب این یا آن خطا می‌شوند و چگونه آنها می‌توانند با استفاده از فناوری‌های اطلاع رسانی و ارتباطی در آموزش، عملکرد زبانی‌شان را بهبود بخشند. از منابع مجازی بر خط مانند Franc-parler.org (پایگاه جهانی معلمان زبان فرانسه به عنوان زبان خارجی) و غیره استفاده شد تا تاثیر آنها بر آموزش دستور و رشد آگاهی فراشناختی در دستور نزد معلمان آینده زبان فرانسه در مصر بررسی شود.

کلیدواژه‌ها