در این پژوهش به بررسی تاثیر فناوریهای جدید اطلاع رسانی و ارتباطی در آموزش بر بهبود توانشهای دستوری و آگاهی فراشناختی در دستور نزد معلمان آینده زبان فرانسه در دانشکده تعلیم و تربیت دانشگاه تانتا، پرداخته میشود. به نظر میرسد که استفاده از فناوریهای اطلاع رسانی و ارتباطی در آموزش نه تنها عملکرد دستوری زبانآموزان بلکه آگاهی فراشناختی آنها را نیز می-تواند بهبود بخشد. آگاهی فراشناختی تاثیر زیادی بر فراگیری زبان فرانسه دارد. تحقیقات زیادی مانند عبدالغنی (2009 و 2010) نشان دادند که زمانیکه فراگیران به عملکردهایشان آگاه باشند چگونه مرتکب این یا آن خطا میشوند و چگونه آنها میتوانند با استفاده از فناوریهای اطلاع رسانی و ارتباطی در آموزش، عملکرد زبانیشان را بهبود بخشند. از منابع مجازی بر خط مانند Franc-parler.org (پایگاه جهانی معلمان زبان فرانسه به عنوان زبان خارجی) و غیره استفاده شد تا تاثیر آنها بر آموزش دستور و رشد آگاهی فراشناختی در دستور نزد معلمان آینده زبان فرانسه در مصر بررسی شود.
عبدالغنی, شابان . (1393). آموزش دستورو رشد آگاهی فراشناختی بوسیله فناوری های آموزشی نزد دانشجویان تربیت معلم در مصر. revue des études de la langue française, 6(2), 1-18. doi: 10.22108/relf.2635.20343
MLA
عبدالغنی, شابان . "آموزش دستورو رشد آگاهی فراشناختی بوسیله فناوری های آموزشی نزد دانشجویان تربیت معلم در مصر", revue des études de la langue française, 6, 2, 1393, 1-18. doi: 10.22108/relf.2635.20343
HARVARD
عبدالغنی, شابان. (1393). 'آموزش دستورو رشد آگاهی فراشناختی بوسیله فناوری های آموزشی نزد دانشجویان تربیت معلم در مصر', revue des études de la langue française, 6(2), pp. 1-18. doi: 10.22108/relf.2635.20343
CHICAGO
شابان عبدالغنی, "آموزش دستورو رشد آگاهی فراشناختی بوسیله فناوری های آموزشی نزد دانشجویان تربیت معلم در مصر," revue des études de la langue française, 6 2 (1393): 1-18, doi: 10.22108/relf.2635.20343
VANCOUVER
عبدالغنی, شابان. آموزش دستورو رشد آگاهی فراشناختی بوسیله فناوری های آموزشی نزد دانشجویان تربیت معلم در مصر. revue des études de la langue française, 1393; 6(2): 1-18. doi: 10.22108/relf.2635.20343