ابراهیم گلستان , نویسنده, کارگردان, روزنامه نگار و عکاس ایرانی معاصر بر خلاف نویسندگان هم عصر خویش دیگر دنباله روی رئالیسم سنتی نیست وآثارش تحت تاثیر مکاتب ادبی خارجی قرارگرفته است. نشانه هایی از ناتورالیسم امیل زولا در نوشته هایش به چشم می خورد. در این مقاله با نگاهی موضوعی به آثار گلستان کوشیدیم تا به این پرسش پاسخ دهیم که آیا گلستان نیز همچون زولا نویسنده ای ناتورالیست است ؟ در واقع باید گفت ناتورالسیم گلستان نمونه ای دقیق و روشن از ناتورالیسم زولا نیست. در حقیقت نسبت دادن نویسنده ای ایرانی به مکتب یا جریان ادبی خارجی و غربی امری رایج در میان منتقدان است. اما باید گفت که نمی توان نویسندگان ایرانی را تنها به یک مکتب یا جریان ادبی خاص نسبت داد. از ورای آثار گلستان می توان نشانه هایی از حضور مکتب رئالیسم, سمبولیسم و حتی اگزیستانسیالیسم را دید اما نشانه های ناتورالیستی در آثار او حضوری پررنگ تر دارند و در واقع می توان گفت که ابراهیم گلستان نویسنده ای شبه ناتورالیست است.
جوانمردی, سارا و فارسیان, محمدرضا . (1393). ابراهیم گلستان در میانه راه ناتورالیسم. revue des études de la langue française, 6(2), 43-52. doi: 10.22108/relf.2635.20344
MLA
جوانمردی, سارا , و فارسیان, محمدرضا . "ابراهیم گلستان در میانه راه ناتورالیسم", revue des études de la langue française, 6, 2, 1393, 43-52. doi: 10.22108/relf.2635.20344
HARVARD
جوانمردی, سارا, فارسیان, محمدرضا. (1393). 'ابراهیم گلستان در میانه راه ناتورالیسم', revue des études de la langue française, 6(2), pp. 43-52. doi: 10.22108/relf.2635.20344
CHICAGO
سارا جوانمردی و محمدرضا فارسیان, "ابراهیم گلستان در میانه راه ناتورالیسم," revue des études de la langue française, 6 2 (1393): 43-52, doi: 10.22108/relf.2635.20344
VANCOUVER
جوانمردی, سارا, فارسیان, محمدرضا. ابراهیم گلستان در میانه راه ناتورالیسم. revue des études de la langue française, 1393; 6(2): 43-52. doi: 10.22108/relf.2635.20344