. روشهای آموزش و یادگیری زبان فرانسه به عنوان زبان خارجی، از دهه 60 میلادی به این سو تحولی چشمگیر داشتهاند. این تحولات منجر به تغییراتی کلی در محتوای کتب آموزش زبان شده است. تغییراتی که بیارتباط با تصویر جلد متدهای آموزشی نیست. این تحقیق به دنبال تبیین رابطه احتمالی میان محتوای کتابهای آموزش زبان فرانسه و تصویر جلد آنها از طریق مطالعه نشانه- معناشناختی جلد پنج کتاب آموزش زبان فرانسه است. کتابهای بررسی شده ویژه آموزش بزرگسالان و متعلق به سه رویکرد آموزشی مختلف است. این تحقیق در حقیقت، مبتنی بر مفهوم نظری نشانهشناسی در مکتب پاریس است که بر اساس آن بین صورت و محتوای زبان، ارتباطی متقابل وجود دارد. هدف این تحقیق آن است که با استفاده از روشهای نشانه- معناشناختی نشان دهد که چگونه محتوای کتابهای آموزش زبان به تصویر جلد کتاب راه انتقال می یابند. هدف دیگر این تحقیق بررسی تحول جلد کتابهای آموزش زبان فرانسه از طریق رابطه متقابل میان اهداف نظری و آموزشی هر رویکرد و بازنمود نشانه-آموزشی آن است.
طلعت, عطری و حمیدرضا, شعیری . (1393). بررسی نشانه شناختی جلد متدهای آموزش زبان فرانسه. revue des études de la langue française, 6(2), 67-79. doi: 10.22108/relf.2635.20347
MLA
طلعت, عطری , و حمیدرضا, شعیری . "بررسی نشانه شناختی جلد متدهای آموزش زبان فرانسه", revue des études de la langue française, 6, 2, 1393, 67-79. doi: 10.22108/relf.2635.20347
HARVARD
طلعت, عطری, حمیدرضا, شعیری. (1393). 'بررسی نشانه شناختی جلد متدهای آموزش زبان فرانسه', revue des études de la langue française, 6(2), pp. 67-79. doi: 10.22108/relf.2635.20347
CHICAGO
عطری طلعت و شعیری حمیدرضا, "بررسی نشانه شناختی جلد متدهای آموزش زبان فرانسه," revue des études de la langue française, 6 2 (1393): 67-79, doi: 10.22108/relf.2635.20347
VANCOUVER
طلعت, عطری, حمیدرضا, شعیری. بررسی نشانه شناختی جلد متدهای آموزش زبان فرانسه. revue des études de la langue française, 1393; 6(2): 67-79. doi: 10.22108/relf.2635.20347