نقد مضمونی روشی است که بهویژه از پدیدار شناسیِ هستی گرا نشأت میگیرد. هدف اساسیِ این روش بررسیِ مضامینی است که در یک متن به کار رفتهاند و بدین منظور روی تکرار مفاهیم اساسیِ متن متمرکز میشود. در این روش، شیوهی مطالعاتیِ باشلار به ویژه به تحلیل عناصر چهارگانه که توسط هر نویسنده به کار رفته میپردازد تا بدین وسیله، جوهرهی تخیّلِ مادی وی را نمایان سازد. این تخیّل توسط رؤیایی تبیین میشود که بر پایهی ماده شکل میگیرد.
محمود دولت آبادی نویسندهای ایرانی است که شهرت خود را به زبانی ممتاز مدیون است که توسط شناخت و انتخابِ بجای کلمات برجسته میشود. کلیدر بلندترین رمان وی، از هر جهت از این تسلط بر زبان بهره میگیرد.
هدف این جستار اینست که ابتدا سلطهی عنصر خاک را در آثار دولت آبادی نشان دهد و سپس به بررسی امکان تلفیق چندین عنصر و تحولاتی که این تلفیق در آیندهی شخصیتهای کلیدر ایجاد میکند، بپردازد.
طباطبایی, سارا . (1393). سورئالیستی بیش از حد درون نما/بررسی دلایل ناکامی آنتونن آرتو در عضویت مکتب سورئالیسم. revue des études de la langue française, 7(1), 65-75. doi: 10.22108/relf.2636.20351
MLA
طباطبایی, سارا . "سورئالیستی بیش از حد درون نما/بررسی دلایل ناکامی آنتونن آرتو در عضویت مکتب سورئالیسم", revue des études de la langue française, 7, 1, 1393, 65-75. doi: 10.22108/relf.2636.20351
HARVARD
طباطبایی, سارا. (1393). 'سورئالیستی بیش از حد درون نما/بررسی دلایل ناکامی آنتونن آرتو در عضویت مکتب سورئالیسم', revue des études de la langue française, 7(1), pp. 65-75. doi: 10.22108/relf.2636.20351
CHICAGO
سارا طباطبایی, "سورئالیستی بیش از حد درون نما/بررسی دلایل ناکامی آنتونن آرتو در عضویت مکتب سورئالیسم," revue des études de la langue française, 7 1 (1393): 65-75, doi: 10.22108/relf.2636.20351
VANCOUVER
طباطبایی, سارا. سورئالیستی بیش از حد درون نما/بررسی دلایل ناکامی آنتونن آرتو در عضویت مکتب سورئالیسم. revue des études de la langue française, 1393; 7(1): 65-75. doi: 10.22108/relf.2636.20351